Online Képzés

Online Képzés

Vállalati oktatási platformok

2018. november 19. - Estudio

A mai posztban az oktatási platformok két fő típusáról lesz szó, elsősorban külföldi példákon keresztül. A jövő heti posztban pedig megmutatjuk, hogy mi a helyzet a hazai piacon.

depositphotos_153895934_m-2015.jpg

Mi az az online vállalati oktatási platform?

Amikor céges képzéseinkre keresünk online megoldásokat, kétféle megoldásból tudunk választani: 1) oktatási anyagokat gyártó cégeknek, intézményeknek készített komplett szoftvercsomagok 2), kis-, és középvállalatok számára tervezett szoftverek. Sok a hasonlóság a kétféle termék között, de vannak fontos különbségek is. Az oktatási cégek számára tervezett szoftverek sokkal rugalmasabbak a tárhely, a képzések száma, valamint a képzésben résztvevők tekintetében. Ennek oka az, hogy ezek a cégek minél több ügyfélnek kívánják értékesíteni termékeiket. Ha például egy, a TESCO-hoz hasonló nagyságú cég úgy dönt, hogy megvesz egy képzést valamelyik nagyobb oktatási cégtől, akkor a cégnek akár egyszerre több ezer alkalmazottja számára kell hozzáférést biztosítania. Egy kislétszámú vállalat belső képzései esetében pont fordított a helyzet, korlátozott számú képzést és felhasználót lehet az oldalhoz hozzárendelni.

Az oktatási platform felhasználási módja meghatározza, hogy milyen típusú megoldásra van szüksége a cégednek, milyen költségvonzata lesz a platform használatának és hogy milyen típusú anyagokat tehetsz fel az oldalra.

Mennyibe kerül?

A kiválasztott oktatási platform típusa döntően meghatározza a fizetendő díjakat. Pl. az egyik neves amerikai cég által főleg képzési anyagokat gyártó vállalatoknak szóló szoftver alap fizetési csomagja háromszáz dollárba kerül havonta, ezért az összegért korlátlan számú felhasználót, havonta ötven aktív képzést, és 2 ügyélportált kapunk. A képzési csomagok az aktív képzések és a portálok számának növekedésével változnak: a médium csomagban 150 képzés és öt portál, a csúcs csomagban 600 aktív képzést futtathatunk havonta húsz weboldalon keresztül. Mindegyik csomagban korlátlan számú felhasználó vehet részt a képzéseken.

Az inkább a kisebb cégek számára elérhető oktatási platformok árazása az egyidejű felhasználók számát követi. Pl. 100 felhasználót kapunk havonta 400 dollárért plusz egy felhasználói oldalt. 1000 felhasználóért havi 1400 dollárt kel fizetnünk, itt már tíz weboldalra tölthetjük fel anyagainkat.

 Hogyan működik?

Az oktatási platformok az előbbiekben vázolt két eltérő típustól függetlenül ugyanúgy működnek: az anyagokat feltöltjük, majd a tartalom alapján ellenőrző kérdéssort (kvíz) állíthatunk össze. Az interaktivitás minél jobb kihasználtsága érdekében használhatjuk a legelterjedtebb szabványt, az ún. tartalommegosztási objektum referenciamodellt (SCORM).

depositphotos_12437571_m-2015.jpg

A platformok könnyen csoportosíthatók adminisztrátorok, kurzusok, portálok és felhasználók szerint. A legtöbb új felhasználó könnyen eligazodik ezekben a rendszerekben. Van azonban néhány fontos részlet, amelyet érdemes figyelembe venni a platform kiválasztásánál. Néhány szolgáltató korlátlan mennyiségű adatot enged tárolni a szerverein, mások korlátozzák az adattárolást. Ez különösen a videó oktatással foglalkozó cégek számára lehet fontos. A legtöbb szolgáltató tömöríti a feltöltött videók méretét, amelyek így minőségromlást is szenvedhetnek.

Extrákkal jobb: e-commerce, web konferencia funkció és gamification (játékszerűsítés)

Vannak olyan platformok, amelyek integrált e-commerce (webshop) eszközt is tartalmaznak. Ez főleg az oktatási anyagot gyártó cégek számára hasznos, az e-commerce segítségével könnyen értékesíthetik a feltöltött kurzusokat. A platformok gyakran tartalmaznak továbbá ügyfélkapcsolat menedzsment (CRM) modult, amely abban segíti a vállalatokat, hogy meghatározzák, melyik speciális munkakör betöltéséhez szükséges valamilyen tanúsítvány, vagy például az alkalmazottak képzés előtti és utáni teljesítményének mérésére szolgálnak.

Az élő képzések is egyre gyakoribbak a vállalati tréningek során. Az élő képzés funkció arra jó, hogy az oktatók megjelölhetik, mely alkalmazottak nem vettek részt az adott tanfolyamon és közvetlenül kapcsolatba léphetnek az adott munkavállalóval a tanfolyam során. Van olyan élő képzés funkciót tartalmazó platform, amely alkalmas arra, hogy a felhasználók a tanfolyam során dokumentumokat tudjanak feltölteni. Az élőben lefolytatott tanórák órarendbe illeszthetők, a tanulók beoszthatók az órákra. Az élő képzés a jövőben komoly szerephez juthat meglátásunk szerint, érdemes beruházni ezekbe az eszközökbe.

 depositphotos_128771266_m-2015.jpg

Végül, egy fontos jellemző, amely viszont nagyban meghatározhatja a platform hosszútávú sikerességét. A platformok közül ugyanis kiemelkednek azok, amelyek az oktatást játékossággal vegyítik (gamification). A képzések során a felhasználók különféle jelvényeket szerezhetnek, amelyeket aztán a vállalati kommunikációban is felhasználnak, egyfajta egészséges versengést teremtve az alkalmazottak között. A versengés plusz motivációt eredményez a képzésekben való további részvételre.

Ezek a kiegészítők talán nem a legfontosabb szempontok egy platform megvásárlásánál, de azért nem árt szem előtt tartani őket.

Jövő héten a hazai platformok közül szemezgetünk. Viszlát és kösz a like-okat!

 

A PCmag cikke alapján https://www.pcmag.com/roundup/345257/the-best-online-learning-platforms-for-business

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzesonline.blog.hu/api/trackback/id/tr5614372129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása